sunnuntai 1. syyskuuta 2013

3. vko -0.4 kg

Kolmannella viikolla ruokavaliossa oli muutos, jonka tarkoituksena oli ilmeisesti herätellä aineenvaihduntaa ja muistuttaa entisiä ruokanarkkareita siitä ettei se olo oikeasti ole niin kamalan hyvä kun kiskoo sitä ruokaa kitusiin välittämättä sen sisällöstä. No, minulla seurasi tukkoinen, särkevä, vihainen ja huono olo, sekä 2 kiloa lisää painoa, kun hiilarit varastoi elimistöön nestettä. Siihen nähden olen hemmetin tyytyväinen viikon tulokseen, vaikka virallisesti pudotus ei ole suuri, 400 g, niin oikeastaan pudotin viikon aikana 2,4 kg.

Henkisesti olen omasta mielestäni edistynyt tämän laihdutukseni aikana paljon. Minähän aloitin tämän tosiaan jo juhannuksena, vaikka tämä SD nyt onkin tuonut semmoista lisäpotkua viimeiseen 3 viikkoon. Olen oppinut melko paljon itsestäni ja siitä miten olen tajuamattani reagoinut liki kaikkeen syömällä. Tunnesyöppö pahinta laatua. Samaten olen tajunnut että minulla on selkäranka tuolla jossain, se vaatii vaan vähän vahvistusta että se pysyy suorana. Tärkein oppi on kuitenkin ehkä se, että elän tätä elämääni itselleni, ja minä päätän sen pelisäännöt. Jos haluan syödä munkin, oikein todella haluan, niin sitten syön sen, tiedostaen että se joko lisää painoani, tai sitten se tarvii myös kuluttaa pois joko liikunnalla tai vähentämällä vastaavasti syömisiä loppuviikolla. Se on tietoinen teko, ei vaan nauttimista tai ajattelematonta mässäämistä. Samaten sen tajuaminen ettei maailma kaadu siihen yhteen munkkiin, ja dietin jatkaminen sen jälkeen, on suuria juttuja. Olen myös oppinut että valtavan tärkeää laihduttajalle on pitää ruoka-ajoista kiinni. Jos muka ei ole aikaa syödä ajallaan, niin sortuu miljoonakertaa helpommin herkkuihin. Rutiinit on tosi tärkeitä.

Hevosrintamalla mun -10 kilon rajapyykki lähenee, nyt on enää 2.2 kiloa siihen kun lupasin että saan alkaa miettimään sitä ratsastamista. Olen jutellut tuttujen kanssa, ja saanut kutsuja heidän hevosillaan ratsastamaan, joten varmaankin täti kiipeää hevosen selkään jo tämän syyskuun aikana. Toivottavasti ainakin. Sitten olen alkanut miettimään että ottaisin vuokrahevosen, sellaisen 1-2 krt viikossa liikutettavan, ongelmaksi vaan koituu että aion laittaa auton seisontaan, joten hevosen pitäisi löytyä tästä liki. Kyllä täällä on talleja, mutta mahdollisuus hevosen löytämiseen on heti pienempi.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti