lauantai 28. syyskuuta 2013

väliviikko -1.1 kg

SDn jälkeen mietiskelin että miten sitä nyt sitten jatkossa söisi. Olen aiemmin karpannut todella menestyksekkäästi, painoa putosi ja myös pysyi poissa kunnes hiilarit hiipivät takaisin elämään. Joten tuntui luonnolliselta siirtyä jo valmiiksi melko vähähiilarisesta ruokavaliosta karppaukseen. Vaikka SD on vähähiilarinen, sitä ei minusta voi laskea karppaamiseksi, koska siinä ollaan niin pirun vähällä rasvalla. Ja siksi luulen että olin väsynyt ja kipeänä jatkuvasti.

Karppaaminen on käsite jonka hyvin monet käsittävät kovin eritavalla kuin minä. Ajatellaan että se on hiilariton, korkeaproteiininen dietti, tai vastavuoroisesti että vain lutrataan rasvalla. Näistä kahdesta ajatuksesta rasvalla lutraaminen on lähempänä _minun_ totuuttani.

Karppaaminen on minulle käytännössä sitä, että on ruokia joita saan syödä ja ruokia joita en saa syödä. En joudu laskemaan kaloreita tai mitään muutakaan, kunhan pysyn sallituissa aineissa. Kasviksia syön paljon ja niistä ja maitotuotteista tulee pääasiallisesti ruokavalion hiilarit. Protskuja sen verran mitä normaalistikin ja rasvaa ei vältellä. Eli ei kevyttuotteita (rasvan suhteen, lightlimuja saatan käyttää), ja jos juon kahvia, juon sen kermalla. En syö perunaa, riisiä, pastaa, leipää, sokeria missään muodossa.

Tällä väliviikolla ajattelin ottaa rennommin, ja aloittaa karppaamaan tiukemmin sitten 30.9. Söin yhtenä päivänä suklaapatukan, ja siinä se. Ei ole tehnyt mieli mitään herkkuja. Olen pikkuisen lisäillyt ruokaan jo rasvaa, vaihdoin osan rahkasta turkkilaiseen jogurttiin tai lorautin rahkan sekaan kermaa, olen syönyt rasvaisempaa lihaa kuin SDllä. Ja viikon tulos -1.1 kg. Mun kropalle tämä vaan sopii, mä tarvin rasvaa että mun kroppa toimii.

Yhteispudotus nyt siis 11.3 kg.

Hevosrintamallakin voi ensi viikon aikana tulla elämää, siitä lisää sitten jos niin käy...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti